Mariakapel

13 mei 2022 - Almelo, Nederland

Gisteravond zijn we gezamenlijk naar de Mariakapel gefietst Hier werden we opgewacht door een groot aantal vrijwilligers/bestuurders van de Mariakapel. Zelfs de pers, inclusief fotografe, was aanwezig.

De kapel stond er, in de mooie avondzon en en de goed verzorgde tuin, uitnodigend bij.
Na een kort en gezellig samenzijn werd ons een goede en veilige reis gewenst.
Aan Johan, lid van de onderhoudsploeg van de Mariakapel , werd een kaars overhandigd met de vraag of we deze kaars na aankomst in Santiago de Compostella in de kathedraal willen aansteken.
Een leuk initiatief waar we graag gehoor aan willen geven.

Vanochtend, na eerst de krant gelezen te hebben, al weer vroeg op pad. Nog wat thuisklussen gedaan en de laatste voorbereidingen getroffen.
Wel een aantal verbaasde gezichten gezien, van mensen die hoogstwaarschijnlijk alleen de vetgedrukte tekst van het artikel in de Tubantia “ Gisteravond werden ze uitgezwaaid door de achterblijvers in Wierden” hebben gelezen.
Nee, we zijn dus nog niet vertrokken. Nog een dagje geduld.

Onze mooie volgauto is, in de ogen van enkelen van ons, voorzien van allerhande technische snufjes. Een proefritje vandaag staat dan ook op het programma. Vervolgens inpakken.
Over inpakken gesproken. Hierin heb ik nog een lesje geleerd, hoe er op een efficiënte wijze, de tassen kunnen worden ingepakt. Zo zie je maar: nooit te oud om te leren.

We zijn blij dat Arjan, de zoon van onze fietscollega Erik, bereid is gevonden de bus naar Odiliapeel te brengen, zodat we de 1e dag gezamenlijk kunnen afleggen.

1. Lidy:
    13 mei 2022
    Wens jullie een voorspoedige reis en behouden thuiskomst...‼️
  2. Familie Van Ham:
    Wat goed mannen! Heel veel succes en plezier!! 🍀🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🍀
  3. Peter Bruggeman:
    13 mei 2022
    Kom op jongens veel succes en een pech vrije rit gewenst en een behouden thuiskomst .
  4. Gerrit & Liny Hofstë:
    13 mei 2022
    Succes!! Vanuit Albergen Joop en maatjes..
  5. Wim Horsthuis:
    Mannen veel succes. Ik ben jaloers. Heerlijk zo’n lange tocht. Ik volg jullie
  6. “ de Zandhuisjes”:
    Suc6 mannen!🍀 ENJOY!
  7. Nico Oonk:
    14 mei 2022
    Geen pastoor🥲 Maar mijn zegen hebben jullie😎 Wees eerlijk,veel mooier wordt het niet. Hou je taai, Nico Oonk
  8. Anton en Gerda Holterman:
    14 mei 2022
    We wensen jullie mooie fietsweken met z'n allen. Veel succes!!!
  9. Harry Jansen:
    14 mei 2022
    Jongens veel succes en plezier op deze zware rit(ten)
  10. Betty Jansen:
    14 mei 2022
    Heel veel plezier tijdens deze mooie fietsroute.
  11. Bouwe Hofstee:
    14 mei 2022
    Heel veel succes mannen,geniet ervan.
  12. Marjan:
    14 mei 2022
    Veel plezier en een veilige tocht! 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️
  13. Piet en Marian Nanne:
    Succes mannen!💪 🚴🏼‍♂️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴🏼‍♂️🚴‍♀️
    Een mooie en veilige fietstocht.
  14. Henny Wermers:
    Goedemiddag Mannen,
    het was geweldig om jullie vanmorgen te zien vertrekken vanaf de Sint Jan de Doperkerk in Wierden. Een geweldig mooi initiatief zeker omdat de opbrengst voor Bowie is. Maak vele mooie herinneringen met elkaar en "komt good wear in't hoes!!
  15. De boemel dames:
    14 mei 2022
    Heel veel succes en vooral veel plezier !!

Wij drinken er vast 1 en misschien nog wel meer op jullie!🍷
  16. Lidy Katier:
    Op naar dag 2 en veel succes🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️
  17. Guus Oude nijeweme:
    14 mei 2022
    Johan mooi dat je er was met jou mannen bij de mariakapel ,veel succes gewenst van het hele bestuur van de mariakapel en ik zie de foto wel van de kaars branden in de kathedraal.