Dag 23 Finesterre

6 juni 2022 - Vilalba, Spanje

Finesterre en naar huis.

De tocht is ten einde. We hebben ons doel bereikt.
Voor velen is het gebruikelijk om ook nog een bezoek aan Finisterre te brengen
Finisterre is het uiterste punt van het schiereiland. Voor de Spanjaarden hield hier de wereld op, vandaar de naam.
Ook voor ons was dit een wens. Niet op de fiets, maar te bezoeken op de weg terug naar huis.

In het verleden en voor sommigen ook nu nog, was het traditie om in Finisterre je van iets te ontdoen door bijvoorbeeld je schoenen of een kledingstuk te verbranden.

Je snapt het natuurlijk al. Hollanders doen dat niet.

We hebben een groot deel van de dag in Finisterre doorgebracht en genoten van het weer en de omgeving. Ook hebben we hier weer mensen gesproken, die we de afgelopen weken eerder ontmoet hebben. Toeval? Gedurende onze tocht hebben we ons vaker afgevraagd is dit toeval? We denken van niet. Het moest zo zijn.

Aansluitend zijn we begonnen aan onze terugreis naar Wierden.

Terugkijkend kunnen we spreken van een bijzondere tocht, waar we veel hebben gezien, afgezien, ervaren en genoten. We hebben veel met elkaar gedeeld, maar ieder van ons heeft ook zijn eigen reis gemaakt.
De afgelopen weken hebben we geprobeerd, met onze verhalen, iedereen mee te nemen op onze tocht. Als we in de loop van woensdag thuis komen, zullen we veel te vertellen hebben. Veel, veel meer dan dat we dagelijks hebben weggeschreven. Het is na ruim 3 weken ook weer fijn om thuis bij je gezin, familie, vrienden, buren en kennissen te zijn,

Graag willen we iedereen bedanken die,middels mail, app, telefoon of een reactie op onze reislogger,, met ons hebben meegeleefd. Jullie support was een grote steun voor ons!
Ondanks dat we enorm genoten hebben van deze reis, was jullie steun een warme deken.
Nogmaals bedankt en hopelijk spreken we veel van jullie de komende tijd.

Ook voor jullie en Buen Camino.

Ben,Bert, Johan, Joop en Wim

1. Wim en Jennie Langenhof:
    6 juni 2022
    Geweldig. Goede reis terug.
  2. Lidy:
    6 juni 2022
    Jullie bedankt voor de prachtige reisverhalen heb er van genoten…fijne terugreis..lieve groetjes 👫‼️
  3. Annie:
    6 juni 2022
    Jullie droom is uitgekomen met zo’n vijven naar Santiago.na veel voorbereiding en trainen hebben jullie het doel bereikt.
    En wat zullen jullie veel te vertellen hebben maar ik ben blij dat jullie gezond en wel terug komen.
    Respect voor deze caminoboys .
    Annie😘
  4. Henk van der Kolk:
    6 juni 2022
    Mooi gedaan en nu gezond weer terug
    Goede reis
  5. Joop en Betsy:
    6 juni 2022
    Gefeliciteerd met deze prestatie. Goede terugreis gewenst.
  6. Johan en Siny Hulsink:
    6 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd met de prestatie
    Deze belevenis neemt niemand jullie af.
    Goede thuisreis en welkom in Wierden.
  7. Harry en Wilma Otten:
    6 juni 2022
    Heren, wat een knappe prestatie. Van harte gefeliciteerd en we wensen jullie van harte een goede thuisreis en een warm weerzien met jullie dierbaren. Hartelijke groet Harry en Wilma Otten.
  8. Agnes:
    6 juni 2022
    Bedankt voor jullie mooie reisverhalen!
    Een goede thuisreis.🍀
    Groet Agnes
  9. Ria en Tonnie.:
    6 juni 2022
    Toppers goede thuisreis ,wat een super prestatie.🍀
  10. Mya en Hennie:
    Goeie reis terug
  11. Hengstman:
    Heren,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, lijkt me een mooi vinkje (vink) voor jullie bucketlist.
    Wij hebben enorm genoten van alle reisverhalen die jullie geschreven hebben, zo konden we op afstand mooi mee reizen.
    En dan voor nu een goede en veilige terug reis gewenst.
    Gr kirsten/ jinthe en Arjan.
  12. Chantal Geerdink - Krake:
    6 juni 2022
    Wat een geweldige reis! Genoten van jullie verhalen. Maar ook fijn dat jullie weer richting huis komen! Goede reis terug!
  13. Henny Wermers:
    6 juni 2022
    Ben Bert Johan Joop en Wim, van harte gefeliciteerd met deze overwinning op jezelf. Ondanks de zuinigheid weet ik bijna zeker dat jullie individueel jezelf wél hebt ontdaan van iets in Finisterre. jullie kunnen opgelucht weer naar huis komen na zo'n mooie prestatie die jullie gezamenlijk gemaakt hebben, alleen kun je helemaal niets nog niet eens achter elkaar lopen (of fietsen) wij hebben meegenoten van jullie reis.
    Henny en Bernadet Wermers
  14. Henk Weiden:
    6 juni 2022
    Fantastisch dat jullie het helemaal waar hebben gemaakt.
    Heel knap. Goede terugreis naar Wierden. Good wierkom’n!
  15. Michelle:
    7 juni 2022
    Wat een fantastische prestatie! 🏆Er zijn altijd redenen om zoiets niet te doen… maar jullie hebben het wél gedaan! Wat kunnen jullie trots zijn op jezelf en elkaar! En wij op jullie! Herinneringen maak je zelf en die neemt niemand je meer af! Goede, veilige terugreis toegewenst! 🍀
  16. Harry en Nanny Steffens-Geurtse (Entree):
    7 juni 2022
    Prachtige reisverslagen, en veel respect voor jullie!
    Een goede reis terug!
    Groeten.
  17. Gerard en siny:
    7 juni 2022
    Bedankt voor jullie mooie reisverslagen ,we hebben er van genoten en erg met jullie meegeleefd
    Een topprestatie van jullie hoor
    Goede reis terug
  18. Erna Stege:
    7 juni 2022
    Goede reis terug en bedankt dat jullie dit met lezers wilden delen. Prachtig.
  19. Agnes Slag:
    8 juni 2022
    We hebben mee genoten van jullie prachtige reis .
    Welkom thuis .Theo en Agnes