Dag 1 Odiliapeel, Nederland

14 mei 2022 - Boekel, Nederland

Vanochtend was het dan zover. Ons vertrek naar Santiago.  Het was kippenvel.  Nadat door Henny Wermers namens de parochiekerk St Jan de Doper onze eerste stempel in het Credential werd gezet, konden we afscheid nemen van onze partners, kinderen, kleinkinderen, vrienden en kennissen en werden we vervolgens uitgezwaaid. Niet een keer, maar nog een bonus nadat we via de Kerkstraat nog een keer door het centrum reden.
Het eerste deel van de tocht werden we begeleid, door onze fietsvrienden van De Wanne. Na een gezamenlijke, traditionele koffie met appelgebak, in Vorden was het zover. Met zijn vijven onderweg naar onze eerste overnachting in Odiliapeel.

De rit ging verder via Doetinchem 's Heerenberg richting Kleve. Vervolgens liet de routeplanner ons in de steek. Gevolg: Kleve is een mooie stad met mooie toegangswegen. Vervolgens de route voortgezet richting Millingen, Groesbeek,  Cuyck, Haps, Mill  naar Odiliapeel.
Een leuke bijkomstigheid van deze route is, dat we vanuit het verleden hier mooie  herinneringen aan hebben.
In Haps heeft Wim in het verleden zelfs 3  keer de plaatselijke Ronde van Haps gewonnen.
Joop won midden jaren zestig de Ronde van Holten nadat hij 's  morgens  nog vanaf het padvinderskamp uit 's Heerenberg was komen fietsen.

Even weer terug naar onze 1e dag. Zoals gezegd liep het laatste deel niet volgens plan. Gevolg was wel dat we uiteindelijk na 150 km. Odiliapeel bereikten. Een mooi leermoment!
Bij aankomst op onze locatie in Odiliapeel stond onze volgauto inmiddels keurig voor de woning geparkeerd. Nogmaals Bedankt Arjan.
Onder het genot van een pilsje hebben we vervolgens van  alle berichten en foto's,. die ons toegezonden waren, genoten.

Na ons gedoucht te hebben, werd het tijd om aan de inwendige mens te denken en een goede eetgelegenheid te zoeken.
Morgen gaat de rit naar Niel in België. Een rit die 130 km lang is.

1. Hans Hodes:
    14 mei 2022
    Top idd een leer moment maar toch de eerste 150 km zijn gepasseerd. Eet smakelijk en rust goed uit.
    Tot morgen.
  2. Lidy:
    14 mei 2022
    Genoten van het eerste reisverhaal eet smakelijk 🍽🥦🍲 voor straks een goede nachtrust en morgen een fijne voortzetting naar het 2 de rustpunt...
  3. Marjan:
    14 mei 2022
    Zo de kop is eraf! Voor nu een goede nachtrust en morgen weer verder 💪
  4. Wim Horsthuis:
    14 mei 2022
    Wim toch weer ruzie met de GPS? Houd je scherp. Succes.
  5. Ria Gritter:
    14 mei 2022
    Mooi om jullie te zien vertrekken en nu maar hopen dat de routeplanner het verder naar wens doet, veel succes met z’n allen.
  6. Greet Lentfert:
    16 mei 2022
    Succes gewenst met deze bijzondere tocht.
    Jullie hebben extra gezelschap op deze tocht.
    Geniet er met z'n allen van.