Dag 1 Odiliapeel, Nederland

14 mei 2022 - Boekel, Nederland

Vanochtend was het dan zover. Ons vertrek naar Santiago.  Het was kippenvel.  Nadat door Henny Wermers namens de parochiekerk St Jan de Doper onze eerste stempel in het Credential werd gezet, konden we afscheid nemen van onze partners, kinderen, kleinkinderen, vrienden en kennissen en werden we vervolgens uitgezwaaid. Niet een keer, maar nog een bonus nadat we via de Kerkstraat nog een keer door het centrum reden.
Het eerste deel van de tocht werden we begeleid, door onze fietsvrienden van De Wanne. Na een gezamenlijke, traditionele koffie met appelgebak, in Vorden was het zover. Met zijn vijven onderweg naar onze eerste overnachting in Odiliapeel.

De rit ging verder via Doetinchem 's Heerenberg richting Kleve. Vervolgens liet de routeplanner ons in de steek. Gevolg: Kleve is een mooie stad met mooie toegangswegen. Vervolgens de route voortgezet richting Millingen, Groesbeek,  Cuyck, Haps, Mill  naar Odiliapeel.
Een leuke bijkomstigheid van deze route is, dat we vanuit het verleden hier mooie  herinneringen aan hebben.
In Haps heeft Wim in het verleden zelfs 3  keer de plaatselijke Ronde van Haps gewonnen.
Joop won midden jaren zestig de Ronde van Holten nadat hij 's  morgens  nog vanaf het padvinderskamp uit 's Heerenberg was komen fietsen.

Even weer terug naar onze 1e dag. Zoals gezegd liep het laatste deel niet volgens plan. Gevolg was wel dat we uiteindelijk na 150 km. Odiliapeel bereikten. Een mooi leermoment!
Bij aankomst op onze locatie in Odiliapeel stond onze volgauto inmiddels keurig voor de woning geparkeerd. Nogmaals Bedankt Arjan.
Onder het genot van een pilsje hebben we vervolgens van  alle berichten en foto's,. die ons toegezonden waren, genoten.

Na ons gedoucht te hebben, werd het tijd om aan de inwendige mens te denken en een goede eetgelegenheid te zoeken.
Morgen gaat de rit naar Niel in België. Een rit die 130 km lang is.