Dag 2 Niel, Belgie

15 mei 2022 - Niel, België

Vanochtend begonnen met een heerlijk compleet ontbijt. Wel zelf samengesteld maar alles was aanwezig.

Na afscheid te hebben genomen van onze gastvrouw, zijn we vanuit een stralend Odiliapeel vertrokken.

Met onze dagchauffeur Bert hebben we afspraken gemaakt, waar en hoe laat we de lunch zouden nuttigen.

Wim wilde nog graag even langs kennissen in St. Oedenrode. Aangezien dit redelijk op onze route lag, hebben we de familie nog even met een bezoek vereerd.

Vervolgens via Hilvarenbeek naar Poppel. Veel Nederlanders die zich hier net over de grens hebben gevestigd in hun vaak luxe optrekjes..

We dachten dat Vriezenveen een lange straat was, maar dit staat in geen verhouding met Poppel.

In de loop van de ochtend steeg de temperatuur behoorlijk en hadden het gevoel dat we al in Zuid Frankrijk zaten. Helaas nog niet. Het is pas de 2e dag.

Zondag voor velen een rustdag, was voor ons in ieder geval een rustige dag. Met de wind grotendeels in de rug was het redelijk eenvoudig, de kilometers weg te trappen.
De omgeving was niet echt boeiend. De variatie zat hem meer in de wegen in België. Omleidingen, wegopbreking, afgewisseld met stukken waar we het zelf maar moesten uitzoeken. Zelfs grote wegen zonder fietsstrook, waar we voor onze eigen veiligheid een knipperend achterlicht hebben ontstoken ( om maar even in de sfeer te blijven). Dit deel van België is helaas niet de meest fietsvriendelijke regiol.

De lunch hebben we in Rijkevorsel genoten. Bert had e.e.a. keurig geregeld, alleen we kregen sandwiches voor zeker 2 dagen. Geen probleem. Vanavond hebben we zeker nog trek.

Leuk is het ook om onderweg mensen te ontmoeten. Een gesprekje met FC  Antwerp supporters, je weet wel de club van........ ( zo niet even zoeken op Wikipedia) over het in onze ogen Feynoord shirt  was bijzonder plesant.

Het moest er een keer van komen. Vanmiddag kregen we onze 1ste lekke band. Ben was de pechvogel.. Na de band te hebben vervangen, weer verder op weg naar Niel.

Rond 16,30 uur waren we in Niel. Ruim 145 km. We zijn nu ca 300 km dichter bij Santiago. Na enig zoeken vonden we ons overnachtingsadres.

Een keurig familiehuis, waar we samen met de familie kunnen optrekken. We hebben de beschikking over 3 mooie 2persoonkamers met douche. Het toilet is gezamenlijk. Geen probleem voor ons.

Inmiddels hebben

we onze kleding van de afgelopen 2 dagen kunnen wassen en alles hangt keurig en kleurig aan de waslijn te drogen.
Onder het genot van een pilsje en/of wijntje nemen we de dag nog even door en blikken vooruit naar morgen.

1. Ria en Tonnie.:
    15 mei 2022
    Goed bezig mannen, hier en daar wat tegenslag hoort bij de uitdaging, daar moet je maar gewoon mee dealen.
    Morgen met frisse moed verder.
  2. Lidy:
    15 mei 2022
    Ach jee nog steeds de wegen niet veel beter dan 30 jaar geleden maar zo te lezen heeft dat niet veel invloed op jullie humeur…gelukkig maar..het is altijd wel fijn dat er wel goed voor de inwendige mens wordt gezorgd…🥪🥪🥪🥪🥪voor straks een goede nachtrust 😴 en morgen op naar dag 3…
  3. Trudy ter Horst:
    15 mei 2022
    Oh geweldig om het verhaal te lezen wat jullie allemaal tegenkomen.
    Vanavond genieten van de rust en .
    ... lekker slapen en veel succes morgenvroeg 🚲🚲
  4. José en Henk Vaanholt:
    15 mei 2022
    Klasse heren, veel succes gewenst van alle Dorsvlegels van de Dorsvloer Wierden. Veel respect voor jullie initiatief en gave uitnodiging. Het gaat jullie zeker lukken. Grt José en Henk Vaanholt.
  5. Chantal Geerdink - Krake:
    15 mei 2022
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Mooi om te lezen wat jullie onderweg allemaal meemaken. Ik kijk uit naar dag 3…succes mannen! Ik vind het nu al een geweldige prestatie!
  6. Jos Hudepol:
    16 mei 2022
    Leuk jullie zo te volgen !!
    Veel plezier met z.n allen.
  7. Henny Wermers:
    16 mei 2022
    ook ik volg jullie met interesse, Fijn dat het weer zo mooi is, genieten mannen!
  8. Johan en Siny Hulsink:
    16 mei 2022
    Ook wij volgen jullie met interesse!
    Johan en Siny Hulsink
  9. Truus:
    16 mei 2022
    Ben voor jou is een band plakken 'n makkie. Ach even 'n pauze is ook niet verkeerd, alle nadeel heeft z'n.......
    Jullie zijn 'n mooi team.
  10. Fem:
    Goed bezig opa.

Groetjes van Joep
  11. Fem:
    16 mei 2022
    Opa ik mis je. Heel veel plezier met de reis.
    Groetjes
  12. Johan en Siny Hulsink:
    Mooi om te lezen!
    Succes!
  13. Tiny Westerink:
    17 mei 2022
    Geweldig Heren ,heel veel succes samen .
    En ga jullie verhalen volgen
    Harry en Tiny Westerink