De gezamenlijke trainingen.

14 april 2022 - Almelo, Nederland

12 april 2022

Vanochtend hebben we, als voorbereiding, onze eerste gezamenlijke, langere fietstocht gemaakt.

Rondje Lex , genoemd naar onze enkele jaren geleden overleden fietsvriend Lex Bernaart, is een tocht van ca 130 km vanuit Wierden naar Gorssel en weer terug. Om aan de genoemde kilometers te komen, gaat deze tocht via o.a Nijverdal, de Holterberg en plaatsjes zoals Joppe en Loo.
Mooie, stille en kronkelende weggetjes over de essen en “bergen” geven je het gevoel samen alleen op de wereld te zijn.
Onderweg genoten van het heerlijke weer, het bekende kopje koffie met appelgebak, genoemd landschap en de natuur. Zelfs een ree onderweg is niet aan onze aandacht ontsnapt.
De tocht inclusief de koffiepauze hebben we in 5,5 uur voltooid. De komende uren of misschien wel de volgende dag zal blijken hoe we deze tocht fysiek beleefd hebben.

Conclusie: mooie gezellige tocht en op naar de volgende trainingstocht(en). Deze staan zoals in ons vorig verslag al genoemd voor 19 en 20 april gepland. Hierover een volgende keer meer.

Afgelopen week hebben we ook de Santiago schelpen en de Credencial del Peregrino oftewel de stempelkaart ontvangen. De bedoeling is onderweg, als herinnering aan de tocht, de nodige stempels bij kerken, kloosters, kathedralen e.d. te verzamelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lidy:
    14 april 2022
    Fijn dat jullie hebben genoten...Joppe en 't Loo zijn natuurlijk mooi.. maar de natuur in de buurt van Santiago nog mooier...