'T geet deur

12 april 2022 - Wierden, Nederland

Nadat het begin dit jaar het steeds duidelijker werd dat de Coronamaatregelen verder afgebouwd zouden gaan worden, hebben we gezamenlijk besloten om ons nog eenmaal te focussen op onze tocht naar Santiago de Compostella. Hopelijk is het, na het annuleren van onze tocht in 2020 en 2021 , driemaal scheepsrecht.

Enthousiast hebben we onze dagschema’s en overnachtingslocaties weer uit de la gehaald om vervolgens te constateren dat we weer opnieuw kunnen beginnen. Blijkbaar zijn we niet de enigen die richting Spanje vertrekken. Veel van onze overnachtingslocaties waren namelijk al gereserveerd.

Na veel gepuzzel en overleg zijn we erin geslaagd om een nieuw routeboek op te stellen. Voordeel is wel, dat we voor ons gevoel de route al bijna uit ons hoofd kennen.

We vertrekken 14 mei a.s en worden het eerste deel van onze dagroute naar Odiliapeel, vergezeld door onze fietsvrienden van ‘Toerclub Wanne Wierden’.
Ook de volgauto wordt, met dank aan onze fietsclub, naar Odiliapeel gebracht.
Exact 3 weken later staat het binnenrijden in Santiago de Compostella op het programma
Dit bekent dat we gemiddeld ruim 115 km per dag rijden om deze kleine 2500 km te overbruggen.

Hoewel we de afgelopen maanden al de nodige uren op de fiets en mountainbike hebben gezeten, was het de bedoeling om vanaf april een aantal gezamenlijke tochten te gaan maken. Helaas heeft het slechte weer roet in het eten gegooid. Uiteraard weten we dat ook tijdens onze tocht regen en wind een spelbreker kunnen zijn, maar het leek ons toch wenselijk deze tochten nog even voor ons uit te schuiven. Ze staan nu voor 12, 19 en 20 april gepland.

1. Lidy:
    12 april 2022
    Geweldig....heb een map aangemaakt om de belevenissen op te slaan ...succes met de voorbereiding...