Dag 7 Joue les Tours

20 mei 2022 - Joué-lès-Tours, Frankrijk

Vandaag weer een bijzondere dag. Maar voordat we hier iets  meer over wegschrijven nog even terug naar gisteren. Nadat we in een leuke Bistro goed hadden gegeten werden we onaangenaam verrast. Onze reservering van a.s. zondag is door de eigenaar/verhuurder geannuleerd. Johan heeft richting airbnb een strakke mail gestuurd. Ze leven met ons mee en willen kijken of er nog ergens een goede locatie te vinden is !!!!! Oké, afwachten maar.

We vertrokken vanuit een nat Chateaudun richting Joué les Tours.
De eerste klimmetjes waren goed te doen en zeker met, op dat moment, de wind in de rug.
De sfeer was goed en het fietsen ging ons goed af. De eerste liedje werd ingezet en al snel gevolgd door andere mooie Nederlands-  en Duitstalige Liedjes zoals o.a. 'Rode Rozen' van Jantje Koopmans en 'Du' van Peter Maffay. Mooie liedjes met, als je het wilt zien of horen, wel enige diepgang. Per slot van rekening zijn we ook al een week van huis.

We vervolgden onze weg .Toen we een riviertje over staken, werd opgemerkt dat dit de Yerre was. Dit Leidde tot verbazing in de groep en de vraag was dan ook: Hoe weet jij dat allemaal.  Niet zo moeilijk staat op het bordje.

Nadat de richting meer zuidelijk werd, was de wind niet langer onze vriend. Wind tegen, maar dat zal de komende tijd wel vaker voorkomen.
Bert onze chauffeur van de dag, had zich weer keurig langs de route opgesteld om ons van drank en versnaperingen te voorzien.
Om zeker te zijn dat we op de goede route zaten, nam Johan het initiatief om, in een verlaten dorpje, enkele oudere dames  aan te spreken. In een wolk van Channel of was het toch Eau de Cologne, werd alle tijd genomen om ons de weg te wijzen. Met de opmerking dat we knappe mannen waren, hebben we maar afscheid genomen.

Op weg naar Tours.
Het doel was om de kathedraal te bezoeken en hier weer een stempel in onze Credencial te krijgen, hetgeen ook gelukt is. De kathedraal heeft een iets mindere uitstraling als die van Chartres.
De kathedraal is echt een ontmoetingsplaats voor mensen die naar Santiago fietsen, Veel  routes naar Santiago komen hier samen. Het is dan ook niet vreemd dat je  hier veel mensen ontmoet.
Een ontmoeting willen we jullie niet onthouden
We kwamen in gesprek met Dirk- Jan.  Een 18-jarige knaap die in zijn eentje naar Santiago fietst. Dirk-Jan woont  in Zuidlaren, maar heeft Twente roots. Zijn motivatie om naar Santiago was, om zijn tussenjaar goed af te sluiten om vervolgens het komend studie jaar in Nijmegen Natuur en Sterrenkunde te gaan studeren. We wensen Dirk-Jan veel succes, en met de reis en met zijn komende studie,

Voordat we echter in Tours waren, zijn we via een Krakepadje, ( voor degene die dit acacadabra vinden: dit is een zand-of gravelpad ) langs de Loire gereden. Een druk fiets-wandelpad waar we manoeuvrerend tussen de wandelaars onze weg verder gingen. Er werd opgemerkt dat de wandelvierdaagse was begonnen en aangezien niemand in de groep dit tegensprak, zal het wel zo zijn.

Op naar morgen, dag 8. Dan passeren we kilometer 1,000 op onze weg naar Santigo. We zullen dan een foto bijvoegen van dit moment.

1. Lidy:
    20 mei 2022
    Weer een fantastisch reisverhaal zelf de video via WhatsApp die Johan op de familiapp stuurde is prachtig...hopelijk vinden jullie een onderkomen voor zondag...nog een fijne avond...morgen een fijne voortzetting...groetjes
  2. Chantal Geerdink - Krake:
    20 mei 2022
    Wat een mooie verhalen, mannen! Om jaloers op te worden. Fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet er van samen
    🚴🚴🚴🚴🚴
  3. Benenbernadette:
    20 mei 2022
    Hopen dat je die knappe dames niet tegen komt anders komt van het fietsen niet veel😜
  4. Trudy ter Horst:
    20 mei 2022
    Weer een mooi reisverslag en zo te zien gaat het goed met jullie.Morgen weer een nieuwe etappe en net zo veel plezier als vandaag. Het is wel een luxe dat jullie een auto erbij hebben voor het eten en drinken en de bagage. Goede reis voor morgen🚲🚲🌞🌞
  5. Hans Hodes:
    20 mei 2022
    Prachtig verhaal maar is de overnachting nog gelukt?, toch wel balen zo’n overboeking.
  6. Ria en Tonnie.:
    20 mei 2022
    Het wordt steeds duidelijker dat jullie allemaal toch nog wel meerdere talenten hebben dan alleen het fietsen, de een als verslaggever, nog een als mecanicien, ook een als navigator, een schrijver en een super-chauffeur. Wat een memorabele reis, een om nooit te vergeten.
  7. Joke en Harry Albers:
    20 mei 2022
    Leuk om jullie te volgen en de verhalen te lezen. Wat een prestatie. Nog veel fietsplezier en heerlijk genieten van de mooie dingen die jullie onderweg tegen komen. 🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️
  8. Kristel:
    21 mei 2022
    Ik lees jullie reisverslagen steeds met een lach op mijn gezicht. Prachtig om te lezen en dan dat geweldige filmpje van verslaggever Wimpie vanmiddag! Ga zo door mannen👏👏 Wat een onvergetelijke tocht. Tijdens de volgende etappe hopelijk toch weer ff de wind in de rug. 🍀🚴🏻‍♂️💨
  9. Beate Jurriens:
    21 mei 2022
    Hallo mannen toppers, ik lees allemaal leuke reacties van mensen. Ik heb het even niet gevolgd maar het is wel een hele belevenis al ik dat zo begrijp, en lees. Houd vol, geniet, leef en blijf lachen ondanks dat het zwaar zal zijn. 👍🚴🚴🚴🚴 Maar het gaat jullie lukken‼️
  10. Jos Hudepol:
    Mooi verslag weer.
    Nu een week al weer op pad wat vliegt de tijd.
    Een top verslag gever en mooie foto,s en filmpje op onze groepsapp.
    Geniet ervan mannen ik ben best wel jaloers op jullie.
    Ik ben de volgende generatie die dit avontuur ook graag zou willen doen, mag ik gezond blijven.
    Stilletjes heb ik al enkele fietsmaatjes bij De Wanne gepolst en dat houden we warm.
    Oravar en tot ziens en geniet ervan samen.