Dag 6 Chateaudun

19 mei 2022 - Châteaudun, Frankrijk

Op Naar Chateaudun

Nog even terugkomend op ons huisje. Als je geen problemen hebt met een spinnetje meer of minder of andere insecten, kunnen we jullie dit adres aanbevelen.

Vanochtend een beetje campinggevoel. Lekker buiten ontbeten.

Ben die vandaag onze chauffeur is, was tevens monteur. Er moest nog even een wiel en cassette vervangen worden en dit kun je aan Ben overlaten.

Vanaf het huisje werden we gelijk geconfronteerd met forse beklimmingen. Op naar onze eerste doel: de kathedraal van Chartres.
Gisteren schreven we nog even over het weer. Blijkbaar was dat de goden verzoeken. Donkere wolken begeleiden ons, met enkele druppels, kwamen we er nog genadig af.

In Chartres hebben we de kathedraal bezichtigd en een stempel in het Credencial kunnen bemachtigen.
Ondanks dat de kathedraal momenteel grondig wordt gerestaureerd konden we toch een goed beeld krijgen van het Rijke Roomse leven. Heel imposant. De moeite zeker waard en voor sommigen onder ons een gedenkmomentje.

Na het verlaten van de kathedraal waren we letterlijk en figuurlijk de weg een beetje kwijt. Uiteindelijk hebben we dankzij het speurwerk van Johan, in ieder geval de route teruggevonden.

Er leiden niet alleen veel wegen naar Rome , maar ook naar Chateaudun. Welke de kortste was,

was niet te herleiden

De lunch was een heerlijke quiche, aangevuld met een energiereep.
De volgende stop stond gepland in Laplante. Ben stond hier weer klaar om ons van drinken te voorzien.
Al wachtend kreeg Ben gezelschap van 2 dames uit Meppel die eveneens onderweg waren naar Santiago.
Onderweg ontmoeten we nog 2 fietsers. Ook zij waren onderweg naar Santiago. Het gesprek ging o.a. even over de dagelijks te rijden afstanden e.d.. Ze bleken uit Delden te komen en waren 6 weken onderweg. Onze opmerking dat we niet zoveel vakantiedagen hadden, kwam hen wat vreemd over. Zeker een Finkers grap. Misschien wel.

Het fotografisch geheugen van de groep, met uitzondering van een man of 4 laat af en toe te wensen over. Wil je een nog een leuke anekdote schrijven ben je de tekst kwijt. Maar niet getreurd. Morgen is er weer een nieuwe dag of zo een zinsnede uit een lied van Cornelis Vreeswijk : Misschien wordt het morgen beter, maar dat is nog maar de vraag.

1. Wim Meijer:
    19 mei 2022
    Prachtige weergave van jullie belevenissen. Zo krijgen we een mooi beeld van hoe de sfeer is en hoe het jullie vergaat. Veel succes verder en geniet ervan!
  2. Trudy ter Horst:
    19 mei 2022
    Ja je kunt wat meemaken tijdens zo'n reis
    maar dat kunnen jullie wel aan.Ik vind het prachtig elke dag het reisverslag.vanmiddag hier ook een flinke bui met een klap onweer.
    Wens jullie morgen een fijne rit.
    Groetjes, Trudy.
  3. Lidy:
    19 mei 2022
    Gelukkig dat jullie de route weer hebben kunnen oppakken dankzij Johan…en hebben nu al een groot aantal km in de benen…het is een geweldige prestatie maar het einddoel is dan ook fantastisch…morgen weer een fijne voortzetting en voor straks een goede nachtrust…
  4. Hans Hodes:
    19 mei 2022
    Toch leuk dat jullie andere mensen tegen komen die hetzelfde doel hebben.
  5. Harry Jansen:
    19 mei 2022
    Zit dagelijks op jullie verslag te wachten. Prachtig hoe het wordt geschreven.
    Nog veel plezier onderweg jongens.,
  6. Maurice:
    19 mei 2022
    Mooie verhalen mannen! Leuk om te lezen.
  7. Francien Boshove.:
    20 mei 2022
    Zo leuk om jullie een beetje te volgen. Knap dat jullie het zo goed doen. Succes verder.
  8. Gerard en siny:
    20 mei 2022
    Leuk 😀 om jullie reisverhalen te lezen en jullie zo te volgen
    Succes heren een fijne avond
    En morgen weer een mooie fietsdag.
    👍🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️
  9. Henk van der Kolk:
    20 mei 2022
    Gelukkig dat Johan nog niet de weg kwijt was. Mooie dagen nog.
    D'r an met de lippe.
  10. Esje Middeljans:
    20 mei 2022
    Ook ik volg jullie dagelijks. Leuk om te lezen. Nog heel veel succes maar vooral plezier.
  11. Aalsje Hofstee:
    20 mei 2022
    Hallo allemaal, wat fantastisch mooi om te lezen. En wat fijn dat het zo goed gaat. Mooie omgeving hoor. Zetumop met z'n allen en heel veel plezier. Toppers!! En voor Ben een hele dikke tut ut Fryslan. 😘💋