Dag 11 Castets

24 mei 2022 - Castets, Frankrijk

Als je dit leest, hebben we inmiddels de helft van onze tocht erop zitten.

Ondanks dat de inspanningen al wel voelbaar zijn, zit de sfeer er nog goed in. Iets later vertrokken dan gebruikelijk, zochten we van uit Escoussans onze route op.

Na enige tijd kwamen we de eerste werkende ruitenwissers tegen en voordat we het ons realiseerden zaten we al in een forse regenbui. De temperatuur zakte naar ca 14 graden. Best koud als je 2 dagen geleden nog in ruim 38 graden fietste.

Voor onze eerste stop in Hostens kwamen we een vader en zoon achterop. We zijn even een stukje met hen meegereden. Ze waren onderweg naar Lourdes. Jaarlijks maakten ze gezamenlijk een lange fietstocht. Vorig jaar had hij op de Mont Ventoux een ernstig fietsongeluk gehad. Het blijft gevaarlijk op de Franse wegen.

De wijnvelden rond Bordeaux hebben we achter ons gelaten. Vervolgens reden we een relatief vlakke tocht richting Dax. Het is een uitgestrekt landschap, met weinig bezienswaardigheden.
De wegen waren, met uitzondering van een2 km lang pad, goed te bereiden.

Beelden van dit pad gaan inmiddels al viraal. Bijna niet te beschrijven: gaten in de weg; het leken wel kraters.

Onze 2e stop was in Onesse-et-Laharie. Hier hadden we een leuk gesprek met een Franse politieagent. Hij was zelf een enthousiast fietser en was erg geïnteresseerd in ons wel en wee.
Na gezamenlijk op de foto te zijn gegaan, hebben we onze route vervolgd.

In tegenstelling tot voorgaande dagen zijn we er in geslaagd om onze eindbestemming in Castets snel te vinden. De tocht vandaag was 150 km lang.
Voor de verandering werden we in het Duits te woord gestaan. Terwijl deze tekst aan het papier wordt toevertrouwd, draait de wasmachine zijn 2e ronde.

1. Trudy ter Horst:
    24 mei 2022
    Goh jullie zijn al een eind voorbij Bordeaux het schiet al mooi op.
    Het is weerleuk om de foto's te zien en jullie stralen nog steeds. Wens jullie voor morgen weer een fijne tocht.
  2. Wim en Jennie Langenhof:
    25 mei 2022
    Zo de helft zit erop. Stoer werk mannen.
  3. Peter Bruggeman:
    25 mei 2022
    Hub jongens de helft zit er op en bijna 2 weken onderweg nu respect ik heb bewondering in jullie leuke verhalen ga zo door groeten Peter .
  4. Hans Hodes:
    Goedemorgen stoere mannen.
    Zo zie je maar ook in Frankrijk kan de politie je beste vriend zijn leuk zo’n momentje, de B&B zag en mooi uit en en dan het slechte weg dek we klagen wel in Nederland maar Frankrijk lopen niet voorop voor een goed weg dek.

Nog een veilige en goede fietsdag .
  5. Lidy Katier:
    25 mei 2022
    Vandaag over de helft van de boeiende rit naar Santiago,
    wat een fantastische onderneming. De 12e dag...veel succes !!
  6. Anton en Gerda Holterman:
    25 mei 2022
    Het gaat voorspoedig zo te lezen
    Nu de andere helft van de route nog
    Zet m op Ben 💪🏻en de rest van de mannen.
    Een knappe prestatie tot nu toe👋
    Groeten uit Raalte🙋‍♂️🙋‍♀️
  7. Benenbernadette:
    25 mei 2022
    Mannen wat doen jullie het goed en dat je de je helft er al op hebben zitten van je rit compliment ik zou het niet nadoen🫣😘