Dag 10 Soulignac/Escoussans

23 mei 2022 - Escoussans, Frankrijk

Regen en andere ongemakken.

Zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam. Dit geluid wordt wreed verstoord door het geluid van auto’s en motoren. Blijkbaar was onze mooie locatie hemelsbreed niet ver van de snelweg verwijderd.

Het petit dejeuner was inderdaad petit maar wel heerlijk om even op deze wijze verwend te worden.
Het zachtjes was opgehouden. Het kwam nu met bakken uit de lucht.
Regenjasje en overschoenen maakten het vertrek iets aangenamer. Wachten op beter weer, was geen optie. De schoonmaakster kwam al voorzichtig vragen of er schoongemaakt kon worden.

Het was wel even wennen. Gisteren rond de 37 graden en nu regen en een temperatuur onder de 20 graden.
Eenmaal op de fiets, vergeet je het slechte weer en focus je je op je veiligheid. De gele jasjes en de knipperende achterlichtjes moesten de automobilist op onze aanwezigheid attenderen.
Gezien dat er vandaag weer een verslag gemaakt kon worden, kan geconstateerd worden dat dit gelukt is.

Na ca 60 km konden de jasjes uit. Het weer klaarde op, zodat we weer meer van de omgeving konden genieten.
De klimmetjes worden langer en moeilijker, maar we krijgen ze beter onder de knie.
Nadat we de bosrijke omgeving hadden verlaten, reden we door een streek met veel graanvelden.

Enig moment dachten we graancirkels te hebben gezien/ontdekt. Nog onder de indruk van, in onze ogen, bovennatuurlijke elementen, werden we snel uit deze droom geholpen. Een landbouwer reed namelijk met zijn tractor, dwars door en over de akkers.

Hoewel we vandaag weinig fietsers en lopers hebben gezien, hebben we toch weer een interessante ontmoeting gehad.
De verzorger/mecanicien van Think Pink heeft een tiental kilometers met ons opgereden.
Dit leidde tot een aangename conversatie. Hij, Stefaan Kerkhof, bleek oud Belgisch kampioen triatlon te zijn en reed, als vrijwilliger met de groep dames mee, om hen en waar mogelijk te ondersteunen. Het gesprek ging ook over de ongemakken als je elke dag lang op je fietst zit.

Zadelpijn, spierpijn ed. Naast een aantal tips hoe deze te voorkomen en anderzijds te onderhouden zijn, merkte hij op dat mensen op onze leeftijd zonder klachten, hoogstwaarschijnlijk niet meer onder ons zijn.
Met een ferme handdruk hebben we afscheid van elkaar genomen. Mogelijkerwijs komen we elkaar de komende dagen nog ergens tegen.

Na onze 2e stop in Branne, merkten we dat we in de wijnstreek terecht gekomen waren. Kilometers lang, links en rechts, wijngaarden. St. Emilion, Lussac en andere dure en bekende wijnmerken werden met grote billboards onder ieders aandacht gebracht.
Onze overnachtingsplek in Soulignac/Caussour, hebben we na veel zoekwerk uiteindelijk rond 19.30 uur gevonden. Moe maar voldaan hebben we gelijk de douches opgezocht. Een zware lange dag moet uiteraard afgesloten worden met een warme hap. Gezien het late tijdstip, heeft onze chauffeur van de dag, Johan, pizza's gehaald. Het moge duidelijk zijn dat deze goed gesmaakt hebben.

Later op de avond kwam onze gastheer nog even bijkletsen. Een bijzonder man die de verbouw en uitbouw van de woning geheel zelfstandig had uitgevoerd.

1. Ria en Tonnie.:
    24 mei 2022
    Ik zag het al wel op buienradar, beestenweer, een ding weet je dan altijd zeker, het wordt droog. Ik denk dat vandaag de helft van de reis er op zit.
    Vanaf vandaag gaat het beter met het weer.
    Gewoon met frisse moed verder, we steken vandaag de tweede noveenkaars op in de Mariakapel.
  2. Trudy ter Horst:
    24 mei 2022
    Weer een "levendig" verslag van de dagelijkse avonturen. Geweldig. Hopen dat het weer een beetje leuk blijft. Een fijne volgende etappe.
  3. Gerdie Dik:
    24 mei 2022
    Respect voor hoe jullie het doen, wij genieten van de mooie verhalen. Veel succes de komende dagen en een goede reis.
  4. Truus:
    24 mei 2022
    Wat heb ik weer genoten van het mooie schrijven. En ik geloofde heilig in die boven natuurlijke elementen, dus dat kan ik wel vergeten.
    Mannen wij zijn trots op jullie
  5. Hans Hodes:
    24 mei 2022
    Weer een dag dichterbij Santiago en dus is de prestaties steeds meer een bijzonderheid aan het worden, hoewel tot nu toe al een hele bijzonderheid is.
    De graancirkels was een mooi stukje ha ha ha, maar wees gesterkt hier is het ook slecht weer met soms zware buien.
  6. Agnes Slag:
    24 mei 2022
    Wat maak jij ....met je clubje mooie herinnering .
    En door jou mooie verhalen genieten wij mee .
    Top .groetjes Theo en Agnes
  7. Tiny Westerink:
    24 mei 2022
    Beste Heren , wat een verhalen geweldig om te lezen en mooie foto’s .
    Ik volg jullie graag verder .
  8. Lidy:
    24 mei 2022
    Weer een fantastisch reisverslag…in gedachten fietsen we mee naar jullie prachtige einddoel…top 👍 morgen weer een fijne reis zonder veel 🌧🌧‼️
  9. Jos Hobert:
    25 mei 2022
    Jos en Elly Hobert
    25 mei 2022
    Mannen geweldige prestatie die jullie leveren ondanks de pijntjes die jullie inmiddels wel voelen hoor ik jullie niet klagen
    Wij genieten elke dag weer van jullie mooie verslagen
    Succes voor de volgende dagen en het einddoel komt met de dag dichterbij
    😎🚴‍♀️