2020>Weer 'Thuis'

16 juni 2020 - Wierden, Nederland

Ruim 3 weken had de tocht zullen duren. Zaterdag 13 juni stond de thuiskomst gepland.

Het werd een gewone dag met even tuinieren en wat boodschappen doen, kopje koffie en genieten

van het mooie weer.

Vanaf Hemelvaart heb ik dagelijks de weersomstandigheden op de locaties gevolgd en vastgelegd.

(Waar mogelijk) een beeld van de omgeving gegoogled. Afgelopen Donderdag stond ik even stil bij

het feit dat we Santiago de Compostella zouden hebben bereikt en bij de kathedraal in Santiago de

Compostella hadden kunnen staan. Helaas is het anders gelopen. Maar wat in het vat zit verzuurt

niet.

Met elkaar een rondje Wierden in de regen fietsen is dan wel van een andere orde, maar geeft ook

voldoening.

Als je er op terugkijkt lijkt het snel voorbij. 23 dagen!! Kijk ik naar hetgeen waar ik de afgelopen tijd

mee bezig ben geweest, kom ik tot de conclusie dat er anders veel zaken zouden zijn blijven liggen

( hele mond vol). Maar elk nadeel hebt zijn voordeel.

Hoewel het weer onvoorspelbaar was, had ik een ander beeld. De afgelopen weken was het tot aan

de Pyreneeën bijzonder mooi fietsweer met een aangename temperatuur en een ons goed gezinde

windrichting en –kracht. Spanje was echter van een andere orde. Relatief koud, regen en weinig

zon. De avonden uitwaaien op de veranda zou niet zo vanzelfsprekend zijn als ik me had voorgesteld.

Uiteraard zeg dat niets hoe het het volgend jaar zal zijn, maar een lange broek en trui gaan

zondermeer mee.

Voorlopig is het even een pas op de plaats maken. Hoewel er nog geen enkele duidelijkheid is over

een vaccin en wanneer deze beschikbaar komt, zullen we het eind van dit jaar toch weer gezamenlijk

de plannen oppakken. Hopelijk is het Coronavirus onder controle of behoort tot het verleden.

Op naar volgend jaar.