Dag 14 Logrono

27 mei 2022 - Logroño, Spanje

Vanochtend zijn we rond 09.30 uur vertrokken.
We reden, in onze ogen, door een onherbergzaam gebied. Geen akkers, geen wijnvelden.
Puur natuur, opgevrolijkt met de brem. Een mooie struik met gele bloemen.
De zon en de wind waren onze enige metgezellen.

Een gebied wat ons doet denken aan “Sierre Madre”, zoals door Heino bezongen.
Met een beetje fantasie was de roofvogel die we, hoog boven ons zagen zweven, een Condor.

Naast lange rechte wegen, af en toe een rustig weggetje binnendoor. Op een van deze weggetjes hadden we noodgedwongen nog een extra stop.
Een schaapsherder met zijn kudde en zijn trouwe vriend, de hond, daalden de weg verder af op zoek naar voedsel.

Onze 1e stop was in een parkje, grenzend aan het wandelpad voor de Camino-lopers. Locals gebruikten deze plaats om rond 12.00 al om met de BBQ te beginnen.

Via Estella reden we een -tig heuvelen-weg af, richting Sansol, waar de 2e stop was.
Op grote afstand was de kerktoren te zien Een baken voor ons, om de rustplek te vinden.

De tocht liep voortvarend. We lagen ruim op schema. Een prima moment om even een wat langere pauze te nemen en te genieten van een kopje koffie met een taartje.

Het was nu nog ca 25 km te gaan. In tegenstelling tot voorgaande dagen was het nu een probleem om met de auto op het overnachtingsadres te komen. De groep was, na 94 km, nagenoeg gelijktijdig gearriveerd
De auto hebben we even snel om de hoek geparkeerd om de bagage uit te laden.

Een parkeerplaats voor de nacht te vinden, was nog een hele opgave. Onze gastvrouw is meegereden om een plek te vinden. Na ca. 1,5 km vonden we, na veel zoeken, een parkeerplaats. Parkeren in de grotere steden is hier echt een groot probleem.

Lopend, konden we gelukkig binnendoor steken en was de afstand naar het appartement te doen.
Morgenvroeg zullen we de omgekeerde volgorde nemen.

We hebben een appartement op de 3e verdieping iets buiten het centrum van Logrono.
Hoewel we onderweg nagenoeg geen wijngaard tegengekomen zijn, ligt Logrono wel in de Rioga,
bekend van de Spaanse wijnen.
Op advies van onze gastvrouw, gaan we vandaag tapas eten. Hopelijk krijgen we weer voldoende energie voor de dag van morgen.

Dan op naar Belorado!

1. Hans Hodes:
    27 mei 2022
    Er zijn genoeg ontberingen geweest, een relaxte dag zoals vandaag mag ook wel.
    Mooi tocht geweest.
  2. Marchella:
    Buen provecho/eet smakelijk!!
    Lekker traditionele tapas eten😋
    Misschien wel met een plaatselijk wijntje..
    Fijne avond en succes morgen, dag 15 alweer!
    Toppers💪🚴
  3. Henny Wermers:
    27 mei 2022
    Inderdaad zoals Marchella zegt, alweer 15 dagen onderweg morgen. waar blijft de tijd. Maar wel mooi om samen zoveel en zulke mooie herinneringen te maken. dat neemt niemand jullie ooit nog af.
    Geweldig ook zoals jullie het steeds weer kunnen verwoorden.
  4. Gerard en siny:
    Jullie zijn echte toppers
    Met al die ontberingen , en elke dag maar weer die grote hoeveelheid km ,s die jullie rijden
    Heel veel succes voor morgen
  5. Lidy:
    27 mei 2022
    Top….met nog ongeveer 550km te gaan is Santiago de Compostela in zicht…morgen een fijne voortzetting naar het einddoel ‼️
  6. Joke en Harry Albers:
    27 mei 2022
    Fijn dat jullie al in Spanje zijn. Echte toppers hoor !!! Veel succes met de aantal kilometers wat jullie nog moeten afleggen 🚴‍♀️🚴
  7. Kristel:
    27 mei 2022
    Wauw, ongelofelijk wat een kilometers al in de benen, steeds iets dichter bij Santiago. Heel veel succes nog op het Spaanse uitdagende deel van de route, kanjers❗️⛰🚴‍♀️
  8. Martijn Geerdink:
    28 mei 2022
    Diep respect voor jullie Mannen!! Wat een tocht! Geniet van de laatste dagen en de prachtige omgeving met elkaar.
  9. Jos Hudepol:
    28 mei 2022
    Al weer vandaag 2 weken onderweg .
    Jullie schieten mooi op en genieten allen zo te lezen.
    De pijntjes op de koop toe genomen dat hoort erbij.
    Verzorg je goed en nog veel suc6.
    Op naar Compostella.